Reklamation

Har du inte fått dina beställda varor? Har du blivit debiterad ett köp flera gånger?

I första hand ber vi dig att kontakta butiken, där du handlat. Butiken eller företaget där du har handlat ansvarar för fel, därför måste du börja där innan vi kan hjälpa dig. Ofta går problemet att lösa tillsammans, men om detta inte fungerar så hjälper vi dig.

Om du inte får någon hjälp kan du reklamera köpet hos oss genom att fylla i en reklamation.

Vi behöver då veta:

  • Ditt avtalsnummer
  • Beloppet
  • Orsaken till reklamation

I reklamationsformuläret berättar du om hur kontakten med butiken har gått till, vem du har pratat med, när du kontaktade dem och vad resultatet blev. Spara och bifoga kopior på eventuell korrespondens med butiken och all annan dokumentation som stärker din reklamation. Det kan till exempel vara ett kvitto eller en order- och leverensbekräftelse. När du har skickat in formuläret får du en bekräftelse på att vi har mottagit ditt ärende via e-post, till den adress som du har uppgett.

Om du har tappat ditt kort, blivit bestulen eller upptäckt ett obehörigt uttag eller köp, ska du spärra kortet så fort som möjligt. Tänk på att även göra en polisanmälan.

Om du saknar ett kvitto måste du kontakta butiken för att få en kopia. Vi har tyvärr inga underlag hos oss. Kontakta gärna kundservice om du har några frågor.

Här kan du läsa de vanligaste frågorna och svaren om reklamationer.

Något har gått fel vid mitt köp eller uttag

Jag har inte gjort köpet eller uttaget